Rascasse F1 Blog

Alonso éve (2.rész)

2015. december 30. 11:29 - CheTamás

avagy egy kétszeres világbajnok küzdelme két versenyképtelen autóban

Fél évvel ezelőtt a Rascasse blog nyitóposztjában Fernando Alonso katasztrofális szezonjának első felét elemeztem, illetve hasonlítottam össze debütáló évével. Megígértem, hogy év végén jön a második rész és még idén van, tehát lássuk:

(Forrás: mostreliablecarbrands.com  Figyelitek a domaint??)

9. futam: Európa/Brit Nagydíj (Nürburgring/Silverstone)

Németföldön a spanyol újonc csak csapattársát tudta megelőzni szombaton, viszont mindössze négy ezredmásodperc választotta el a benettonos Jenson Buttontól. Márques aztán a rajtrácson ragadt és a 7. körben ki is állt. Alonsónak hozzá képest szolid versenye volt, a 14. helyen intették le két körös hátránnyal. A szolid jelző egyáltalán nem mondható el a bajnok idei Brit Nagydíjáról. A már-már szokásosnak mondható korai szombati búcsú után a rajtnál összeért Buttonnal, - aki ekkor már a csapattársa volt - hogy elkerülje a két Lotus hasonló mutatványát. A brit kiesett, a spanyol pedig orrkúpcsere után csak a mezőny végéről folytathatta. Mindezek ellenére befutott a 10. helyen, megszerezve ezzel azévi első (!) pontját.

10. futam: Francia/Magyar Nagydíj (Magny-Cours/Hungaroring)

A szépemlékű francia mezőt nem bírta a többéves Cosworth erőforrás Alonso autójában. Az időmérőn megint csak a 21. helyet szerezte meg, de már nem nagyon bírt konkurálni Bernoldi Arrowsával sem, a versenyen pedig néhány körrel a leintés előtt megállt. Idén néhány nappal 34. születésnapja előtt érkezett a 30. Magyar Nagydíjra. A technikás pálya feküdt a wokingiaknak, ezt Alonso 8. helye bizonyította a szabadedzésen. A kvalin azonban ismét utolérte a balszerencse. Miután bejutott a Q2-be, a Honda megadta magát. A meglehetősen kaotikus futamon a "sors" legalább törlesztett, a kétszeres bajnok az általa kedvelt pályán problémamentes versenyt teljesített, az ötödik helyen ért célba. Mivel Button a kilencedik lett, a magyar állomás lett a McLaren idei messze legerősebb nagydíja, dupla pontszerzéssel ünnepelték a Honda 350. motorpartnerként lefutott versenyét.

(Forrás: index.hu)

11. futam: Brit/Belga Nagydíj (Silverstone/Spa-Francorchamps)

Silverstone nem lett az újonc kedvenc állomása. A tréningen megrongálta a Minardi alvázát, aztán csak a 21. és egyben utolsó helyre kvalifikált. Azért utolsó, mert csapattársa több, mint másfél másodperccel kikapott tőle, ekkora hátránnyal nem is engedték elrajtolni. Az egyetlen állva maradt faenzai autóval a spanyol háromkörös hátrányban 16., utolsó lett. Belgiumban a McLaren semmi jóra nem számíthatott. Spa a Hungaroring gyökeres ellentéte. Jól ki is cseréltek minden egységet a motorban, begyűjtve ezzel egy rekordméretű 105 rajthelyes büntetést. Egész hétvégén csak a Manor párosát tudták maguk mögött tartani, de ez nem nagy dicsőség. Alonso eredetileg is csak a 18. helyre kvalifikált Button mögé, a versenyen ugyan megelőzte egy nagykönyvbe illő starttal, de minden erőfeszítése ellenére is csak a 13. helyen futott be.

12. futam: Német/Olasz Nagydíj (Hockenheim/Monza)

Ebben az évben éppen volt Német Nagydíj, nem is akárhol! Ekkor tartották az utolsó versenyt a klasszikus hockenheimringen. A szupergyors pályán a Minardi eleve nagy hátránnyal indult, ám Alonsónak erről nem szóltak, ott mozgott közvetlenül az (szintén nem a legfrissebb motorokat használó) Arrowsok mögött, jó alaposan megverve Márquest. A mezőnytizedelő futamon a 10. helyen végzett, jó teljesítménnyel ünnepelte 20. születésnapját. Idén Monzában már a kilencedik cserét hajtották végre a McLarenek csomagjában, de sem ez, sem az új első szárny nem hozott javulást. Alonso pár körrel a vége előtt kiállt az elektronika hibája miatt.

13. futam: Magyar/Szingapúri Nagydíj (Hungaroring/Singapore)

Az immár húszesztendős Fernando feltámadt Magyarországon: 18. helyen zárt az időmérőn, megverve Burti Prostját, Bernoldi és Verstappen (ez még Jos) Arrowsát, illetve másfél másodperccel alázta meg Márquest. Sajnos a futam nem sikerült ilyen jól, a 37. körben fékgondokkal búcsúzott, 2015-ben Szingapúr megint "McLaren-pályának" ígérkezett. Alonso nyolcadik lett az egyik szabadedzésen, majd a 12. helyre kvalifikált a két Mercedes-motoros Force India közé, majd' nyolc tizeddel és három kockával Button előtt. A hipertechnikás ringen aztán kiütközött a McLaren sebezhetősége, mindkét bajnok váltóhibák miatt adta fel a versenyt.

(Forrás: gettyimages.com)

14. futam: Belga/Japán Nagydíj (Spa-Francorchamps/Suzuka)

A nagydíj, ahol Michael Schumacher lett minden idők legeredményesebb versenyzője, miután megszerezte 52. futamgyőzelmét, átadva Alain Prost rekordját a múltnak. Alonso az esős kvalifikáción nem tudott a 107%-os limiten belüli köridőt futni, de ugyanígy járt csapattársa és a két Arrows is. Mind a négy pilótát engedték rajtolni, de Alonso váltója már a legelső kört sem élte túl, emiatt nem tudott résztvenni az újralőtt rajton sem Luciano Burti horrorbalesete után. Japánban, a Honda hazai pályáján a spanyol a 14. helyen végzett az időmérőn és azt mondta, élete egyik legjobb körét teljesítette. A rajt után gyakorlatilag szokásos módon hatalmasat rajtolt, a kilencedik helyen is haladt, de nem tudott tartósan megmaradni a pontzónában. Miután Verstappen (ezúttal már Max) megelőzte, egy "GP2 engine, GP2 engine!" csatakiáltással kínálta meg a hazai pályán összesereglett Honda-vezéreket. Végül a 11. helyen futott be, körhátrányban.

(Forrás: dailymail.co.uk)

15. futam: Olasz/Orosz Nagydíj (Monza/Sochi)

9/11 és Alex Zanardi nagy balesetének árnyékában a Minardi csapat háza táján változások történtek: Tarso Márquest Alex Yoongra cserélték. Az időmérőn mindkét faenzai autó váltója tönkrement, ezért meg kellett osztaniuk az egyetlen tartalékautót. Alonso a 21. helyen végzett a gyors pályán, 1,2 másodperccel a malájziai kolléga előtt. A rajt után túlélték a Benetton-páros összeütközését, több helyet jöttek fel a mezőnyben. Néhány körrel a vége előtt Yoong kicsúszott, a spanyolt pedig a 13. helyen intették le, két kör hátrányban. Oroszországban Alonso kikapott Buttontól, de előre tudta, hogy 35 helyes rajtbüntetés vár rá. A versenyen is csapattársa mögött ért célba a tizedik helyen, ezzel a Magyar Nagydíj után a második dupla pontszerzésüket ünnepelték...volna, ha Alonsót meg nem büntetik öt másodperccel pályalevágás miatt, ezzel el is úszott az egy pontocska.

16. futam: USA Nagydíj (Indianapolis/Austin)

Majd' egy hónap különbséggel, de ugyanabban az országban teljesítették a két szezon 16. versenyét. A teljesen ismeretlen ringen Alonso eddigi pályafutásának egyik legerősebb időmérését futotta, a 17. helyen végzett, 1,2 szekundummal megkínálta Yoongot és maga mögött tartotta a két Arrowst, egy Prostot és a 97-es világbajnok Jacques Villeneuve BAR-Hondáját is! A verseny már harmatosabb volt a Minardiknak, két körön belül kihullottak, Alonsonál a tengely, Yoongnál a váltó adta meg magát. Az austini káoszban szombaton a spanyol bajnok majdnem bejutott a Q3-ba, 11. lett, de egy másodperccel felülmúlta Buttont. A futamon a brit taktikája jobban bevált, mindkét McLaren pilóta az erős pontzónában haladt, de ameddig Jense maga mögött tudta tartani a felgyülemlett tömeget és a zseniális hatodik helyen végzett, addig a viseltesebb abroncsokon nyomuló Alonsót megelőzték és végül pontot sem tudott gyűjteni.

(Forrás: minardi.it)

17. futam: Japán/Mexikói Nagydíj (Suzuka/Mexikóváros)

A 2001-es szezonzárón a fiatal spanyol méltóképpen köszönt el a Minarditól. A 18. helyen végzett az időmérőn, majdnem 1,8 másodperccel előzte meg a tökutolsó helyre került Yoongot. A versenyen is villogott, egy kör hátrányban a 11. helyen zárt a 16 főt számláló célbaértek között (Fisichella lett a 17., de váltóhiba miatt nem ért célba). Paul Stoddart csapatfőnök szerint Alonso 53 kvalifikációs kört teljesített ezen a futamon. Miután a fél mezőny bejelentkezett érte 2002-re, inkább az egy év kihagyást válaszotta, hogy teszteljen a Renault-nak. A 2015-ös év még nem ért véget Mexikóban, de Alonso már rég befejezte volna a szenvedést. Mexikói kalandja meglehetősen rövidre sikeredett. A 16. helyre kvalfikált, majd 15 helyes rajtbüntetést kapott többek között erőforrás-egységcsere miatt, majd az első körben ki is esett pont ezen egység meghibásodása miatt.

(Forrás: mclaren.com)

18. futam: Brazil Nagydíj (Interlagos)

A csapnivaló Brazil Nagydíjon a spanyol McLarenje is csapnivaló volt. A második tréningen kicsúszott és elfüstölt, a kvalifikáción pedig a Q1-ben elment az erő a motorból, ezért mért kört sem tudott futni. Miután Button sem jutott be a Q2-be, a páros fogta magát és felpattant a dobogóra, hogy legalább betartsák, amit a szezon elején ígértek: lett wokingi pódium! Az eseménytelen futamon csak a 14-15. helyen végeztek Button-Alonso sorrendben, azt is csak úgy, hogy Massát kizárták.

(Forrás: thef1news.com)

19. futam: Abu Dhabi Nagydíj (Abu Dhabi)

A McLaren számára végre valahára elérkezett az utolsó nagydíj. Az előzőekhez képest technikásabb pályán jól mozogtak a wokingi versenyautók. Alonso a kilencedik lett a szabadedzésen, az időmérőn pedig simán mehettek volna tovább a Q2-be, még akár a Q3-ra is lehetett esélyük. Buttonnak sikerült is a 12. helyre kvalifikálni, Alonso viszont megint rosszul járt. Ha létezne FIA Legbalszerencsésebb Versenyző (avagy Nick Heidfeld Trophy) Vándordíj, azt vitán felül a két spanyol, Alonso és Sainz kapná idén. A kétszeres bajnok ezúttal defektet kapott a Q1 utolsó pár percében, amikor az utolsó gyors körrel simán a következő körbe juthatott volna. A verseny egy merő katasztrófa volt: a rajt után összeért a sauberes Nasr-rel, emiatt kiütötte Pastor Maldonadót. Akciója után új első szárnyat kellett felszerelni az autóra és még meg is büntették. A mezőny legvégén autózva a verseny félénél már hangott adott annak, hogy semmi kedve a felesleges körözésnek, de végül befutott a célba a 17. helyen, csak a Manorokat előzte meg.

(Forrás: formula1.com)

2001-ben a 23. helyen végzett a tabellán, pontot ugyan nem gyűjtött, de azzal a Minardival, amely kimondottan a mezőny messze leggyengébb konstrukciója volt, túl sokan nem gyűjtöttek volna. Hiába volt ugyanekkor újonc Juan-Pablo Montoya és Kimi Räikkönen, a spanyolra is nagyon sokan felfigyeltek. Idén a kínosan gyenge McLaren csak azért nem jutott a Minardi sorsára, mert ott volt az éppen csak a szezonnyitóra összetákolt Manor csapat. A tabella 17. helyén záró Alonso csak a Brit -és a Magyar Nagydíjon szerzett pontokat, összesen 11-et, csapattársa ennél egy kicsit szerencsésebb volt, Button négyszer végzett a pontzónában, 16 egységet szerzett. A sorozatos pechszéria miatt a csapatnak nem volt esélye megelőzni a pontversenyben a Saubert, mellyel a pályán azért bőven konkurált.

Mondjuk ki, vagyunk elegen, akik már várták a 2015-ös szezon végét, de Fernando Alonsónál jobban kevesen...

Boldog Új évet minden olvasónak!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rascasse-f1.blog.hu/api/trackback/id/tr148211580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MRNN_F1 · http://f1vitriol.blog.hu/ 2015.12.30. 11:48:03

mostreliablecarbrands? :D ez tuti irónia
A Nick Heidfeld Trophyval nem lehet nem egyetérteni. Durva leírva látni, hogy ő és Button összesen hatszor szereztek pontot.