Rascasse F1 Blog

Nem halva született, gyermekágyi halált halt!

2016. március 19. 08:55 - CheTamás

Egyperces az új kvalifikációs rendszerről

Az új kvalifikációs rendszer elbukott. De! A bukás nem volt előre predesztinálva, mert az alapgondolatban véleményem szerint van (volt?) fantázia. 

Ami teljesen kinyírta az új rendszert, az a mai Forma-1 struktúrája, ez a bizonyos "hozzuk ki a legtöbbet a legkevesebből" hozzáállás. Ha ebből a formulából ki akarják hozni azt, ami egyébként benne lenne (értsd: a rizikófaktort MINDEN versenyzőnek), csak meg kéne emelni a mezőny jelenleg nagyban korlátozott eszközeit. Több, csak időmérőre használandó, akár speciális kvalifikációs gumigarnitúra kell. Harminc éve a széthajtott turbók alaktrészeit (persze ezek anyagi értékét is) lelkiismeret-furdalás nélkül dobták a kukába minden időmérő edzés után. Ma, 2016-ban az "edzésmotor" szót leírni is hülyeség. Változnak az idők...

Forrás: f1network.net

Mivel az összes csapat spórolva taktikázik, ki ezért, ki azért, a jelenleg elbukni látszó időmérőrendszer nem segíti az újoncokat, főleg ha a körülmények miatt péteken is korlátozott számú kört futhatnak. Nem segíti a kisebb csapatokat, mert ahelyett, hogy közvetlen riválisaikkal foglalkoznának, arra kell figyelniük, hogy miből mennyit lehet, emiatt pedig kevés a lehetőség a minél jobb rajthelyért való csatára, ráadásul képernyőre se kerülnek. Nem segíti továbbá azt sem, aki megnyeri a kvalit, pláne ha így nyeri meg, ahogy most Lewis Hamilton. Mert az addig oké, hogy ő a leggyorsabb, de elég volt a csapattársát megvernie hozzá. Mellette szól, hogy egyébként se kellett volna törődnie még a Ferrarival sem. 

Nem létfontosságú, hogy izgalmas legyen a hétvége szombati napja (vagy mégis, hogy legalább az?), de azért ártani nem árt. Az új rendszert azért találták ki, hogy folyamatos körözést lásson a néző a pályán. Ha csak erre csupaszítjuk le az egészet, akkor ebben nincs hiba. Adott x idő, ez alatt kell (nem ajánlott, kell) a lehető legjobb kört összerakni. Bekúszik egy másfél perces rizikófaktor, ekkor annak kell figyelnie, aki addig nem figyelt. A másfél perc bünteti a hibákat. De mi van akkor, ha hibákat se látunk, sőt mért köröket se látunk? A néző felháborodik. Előbb-utóbb egy-két istálló is. 

A vétókirály Ferrari elég kicsinyes módon már el is kezdte, és így, ebben a formában még igazuk is van. Pár sorral feljebb leírtam, hogy kinek nem segít a rendszer? Kinek segít? Most senkinek, a leggyorsabbnak sem. Aki a leggyorsabb, akármilyen rendszerben az lesz. Ha a csapatok nem szenvednék a korlátozásokat, akkor viszont annak segítene, akinek eredetileg elsősorban kitalálták: nekünk, nézőknek. 

Többen azt mondják, hogy szombati sprintfutam, meg fordított rajtrács kell, akkor lesz izgalom. Nincs kizárva, de már csak az elv is továbbfilléresítené az amúgy is agyonszabályozott KIRÁLYKATEGÓRIÁT (bízom benne, hogy még az...). Csak remélni merem, hogy ezt azzal a lendülettel kaszálják el, ahogy kitalálták.

Jól jegyezzük meg az idei Ausztrál Nagydíj időmérőjét, mert két hét múlva már nem fogjuk látni. Kár lenne érte, ha úgy működne, ahogy kéne. Így viszont mehet a levesbe, a csapatok nem tehettek mást, könnyek nélkül kinyírták.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rascasse-f1.blog.hu/api/trackback/id/tr738498144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MRNN_F1 · http://f1vitriol.blog.hu/ 2016.03.19. 10:54:15

Dehogynem volt előre predesztinálva.
- ugyanannyi szett gumitól várták, hogy többet legyenek a pályán
- nyolcfős Q3, ugyan már
- nem is burkolt célja, hogy megkavarja a sorrendet. Minek?

Le vele, plusz jól megcsapkodni, aki kitalálta. Ha azért szavazták meg a csapatok, hogy bojkottálják, legyenek kemények.