Rascasse F1 Blog

Red Bullshit

2016. május 05. 20:56 - CheTamás

Ami Daniil Kvyattal ma történt, aljas, undorító és világbajnok, hovatovább profi csapattól méltatlan húzás volt.

A vak is láthatja, hogy a mai sztorinak a lehető legkevesebb köze van magához az alanyhoz. Csapata, mit csapata, nevelőegyesülete már nem először bizonyítja, hogy bárkit lecserél, akinél állítólag van jobb, bár erre eddig csak a junior-alakulatnál került sor. Emlékezzünk csak Jaime Alguersuarira vagy Jean-Éric Vergne-re. Emlékszik még rájuk valaki? Utóbbira talán még igen.

(Forrás: unimedia.info)

 

Röviden: Daniil Kvyatot ma „lefokozták” Max Verstappen kedvéért, és erre kapóra jött a sochi eset, ami tényleg és tisztán az orosz sara.

Mondhatjuk, hogy Kvyat teljesítménykényszer alatt áll, kábé amióta tavaly csatlakozott a Red Bullhoz.. Mondhatjuk, de ez ugyancsak kit érdekel? Helmut Marko az üvegszemén keresztül nézhette az oroszt mondjuk nyár óta. Tény, hogy kissé nehézkesen indult a tavalyi éve, meg az idei is, de a nála tapasztalható fejlődést nem lehet nem észrevenni. Az osztrák exversenyzőnek minimum Vettel-szintű bemutatkozás kell, vagy mint kiderült, Verstappen-szintű.

A holland srác kétésgtelenül ügyes, könnyen lehet, hogy nagyon nagy dolgokra hivatott, de mindezt akkora arccal kezeli, ami egyrészt indokolatlan egy újonctól, másrészt még a kezdő Hamiltontól sem volt tapasztalható, pedig ha valaki, akkor ő tud valamit a túltolt egóról. Oké, mondjuk ki, eddigi csapattársának, Carlos Sainznak a világon semmi esélye nem volt ellene, de ő nem valódi fokmérő. Egy és egynegyed szezon alatt kiderülhetett róla, hogy legfeljebb átlagos tehetség, akikből van még bőven az alsóbb kategóriákban.

(Forrás: ratstech.com)

 

Kvyat is az lenne? Lehet. De a hozzáállása semmiképpen sem az. Ha egy mindenki által jól ismert névvel kellene összehasonlítanom, Robert Kubicát mondanám. Mindkettőben benne van az a bizonyos kelet-európai régivonalasság, keverve a valamivel csiszoltabb, de még nem kristálytiszta finomsággal. Kubica és Kvyat is Olaszországban nevelődött és merőben máshogy terelgették az autójukat, mint a csapattársaik. Kubica ellenpontja a már-már zeneien finoman vezető Nick Heidfeld volt, a lengyel mégis képes volt arra, hogy durvább stílusa ne okozzon lemaradást. Kell még egy név? A fiatal Alonso pont ugyanilyen volt.

Talán Kvyat nem egy Kubica, de nem is Alguersuari, ez biztos.

Két hete Kínában dobogóra állt és a csapatvezetés megdícsérte. Az első kanyarban bemutatott produkciója mesteri volt, akárki akármit is mond. Sochiban buta hibát vétett és a csapatvezetés a Toro Rossóba száműzte, mert…nem a hiba miatt. Hanem azért, hogy Max Verstappen bemutatkozhasson a Red Bullban, különben előbb-utóbb a Ferrariban mutatkozott volna be. A holland színre lépése óta Kvyat egy eszköz volt, semmi több. Verstappen kell az F1-nek, mert szemtelen és mellé villámgyors. Na meg hatalmas hátszelet kap a csapatától.

Lett volna szimpatikus megoldás? De még hány! Verstappen még csak 18 éves, nem kell siessen sehová. A Ferrari elvihette volna a hirtelen majdhogynem teljesen elfelejtett Daniel Ricciardót is, aki hát…még mindig jóval nagyobb tényező, mint a holland. Egy Verstappen-Kvyat páros 2017-re a Red Bullnál nem hangzik rosszul és aki jobban teljesít azonos körülmények (már ha ennek az alakulatnak bármi fogalma lenne erről a kifejezésről) között, az marad.

(Forrás: inusanews.com)

 

A mostani eset az 1984-es Mansell-Senna cseréhez hasonlít, csak az nem év közben zajlott le. Akkor Nigel Mansell volt a Kvyat, egy kiforratlan tehetség, akit sokan már temettek, mert nem volt képes kíméletesen vezetni, azt meg az akkori autók megbosszulták. Peter Warr csapatfőnök (hasonló jellemvilágbajnok, mint Marko) simán elzavarta a Lotustól Senna kedvéért, aki ekkor bontogatta a szárnyait egy épphogy középcsapatban. Nem fontos, hogy a döntése később bejött. Eddie Jordan is kirúgta év közben a folyamatosan panaszkodó Frentzent, ahogy Peter Sauber se finomkodott, amikor elbocsátotta az újonc Massát.

Kvyat eredményei messze nem elkeserítőek. 2014-ben felvette a versenyt Vergne-nyel, aki potenciális Red Bull versenyző volt. Annyira felvette, hogy őt tették a távozó messiás Vettel (akinek az idei, egyre nevetségesebb hiszijeire inkább nem térnék ki. Volt egy kis olasz tréning?) helyére. Tavaly, bár Daniel Ricciardónak több balszerencsés futama volt, a tabellán az orosz végzett előrébb. És nem, ez nem azt jelenti, hogy jobb versenyző, de azt viszont jelenti, hogy stabillá vált azzal együtt is, hogy jellegzetes stílusát megtartotta. Kár ragozni, Kvyat sose volt a közönségkedvenc Vettel és Vertsappen és ezek szerint ez faktor. Egy normális világban nem kéne az legyen.

Sokan azt mondják, az orosz pályafutása itt érdemben véget is ért és ez a legnagyobb mértékben igaz. A Toro Rosso meredek lejtő, kifelé az F1-ből. Mások, Jenson Button például értetlenül áll az egész felett, ez pedig teljességgel érthető. Helmut Marko szokásos stílusában mosdatja a gyereket (Verstappent természetesen), mondván Kvyat nem bírja a nyomást. Láthattuk, hogy a Magyar Nagydíjon „sem bírta”, amikor a leghangosabbak voltak a pletykák ellene...

(Forrás: grandprix247.com)

Azt mondták nekem, hogy a magyar rajongóknál nyomorultabb fajta talán nincs is és ezzel egyet kell értsek. Az a rengeteg faszság, ami az amúgy gusztustalanul szenzációhajhász hírportálok cikkei alá került, sokat elmond. A legnagyobb kedvencem a kínai futam után érkezett és megérdemelné, hogy pontosan idézzem, de elég ha a lényeget mondom. Okos, felvilágosult és nagyon hozzáértő hozzászóló szerint Kvyat nagyapját agyon kellett volna lőni ’56-ban(!!!) . Érdekes módon nemzetközi szinten ettől pár fokkal kulturáltabb megnyilvánulások jöttek szembe, de ameddig ez a magyar átlag, nincs miről beszélni. És az F1 ezeknek is akar kedvezni a rajongók felé történő nyitással. Megéri, tényleg.

Zárásként egy infó, ami senkit se érdekel. 2001, Mika Häkkinen visszavonulása után igyekeztem a lehető legelfogulatlanabb lenni minden versenyzővel, de most nagyon remélem, hogy Kvyat beárazza Sainzot (túl nehéz dolga nem lesz) és a most hatványozottan csillogó szemű és ondószagú Szujó-Wéber páros a hazai „szakírókkal” egyetemben láthatja, hogy a magas lóról le is lehet esni. A történet mindkét szereplője megérdemelné.

Még egy dolgot remélek ezen felül: az orosz Shanghaiban azt mondta, hogy akinek nem tetszik, ahogy vezet, azt csak sajnálni tudja, mert eztán is így fog.

Így legyen!

(Forrás: sputniknews.com)

 

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rascasse-f1.blog.hu/api/trackback/id/tr358689876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pakura 2016.05.06. 00:29:42

"Ami Daniil Kvyattal ma történt, aljas, undorító és világbajnok, hovatovább profi csapattól méltatlan húzás volt"
Csak azt felejted el barátom, hogy a csapatok nem azért működnek, hogy a versenyzőket kiszolgálják, hanem a versenyzők vannak a csapatért. Ha valaki nem végzi jól a munkáját, vagy van helyette jobb, akkor azt lecserélik, így van ez miden poszton a csapatban, csak a versenyző jobban szem előtt van mint a többi. Ez egy csapatsport, amiben ráadásul nagyon sok pénzt és munkát fektettek bele egyesek, ez nem a versenyzők egyszemélyes hobbija, mint te azt hiszed.

ijontichy 2016.05.06. 03:48:29

Az ő üzletük, az ő pénzük, az ő döntésük. Méltósággal veszíteni lehet maximum. Ezt még Mo-on nem mindenki érti. Mellesleg: a város neve Szocsi. Cirillel is. Nem muszáj ám englisbül ferdíteni.

ComLo 2016.05.06. 04:28:57

Hát ... azerős lenne hogy ha nem értesz a F1-hez ne írj róla, de ez tényleg afelé mutat.

Ahogy írták nem a pilótáért van a csapat, hanem fordítva. A RB-nak miért lett volna kötelessége pátyolgatni DK-t ha úgy gondolják hogy van jobb megoldás? Tényleg komolyan goldog, hogy két porfi F1-es csapat telemetriával, többszáz fős mérnökgárdával nem ér fel a te eszedhez a monitor előtt?

A RB MINDIG is ezt a filizófiát követte. Terepet biztosítanak a fiatal tehetségeknek. Akik ha nem világklaszisok, akkor szépen repülnek. Ezt tudja az összes pilóta, több millió tv-néző ... ezek szerint a posztíró nem. A RB-nak Vettel, és talán Richardó (egyre inkább úgy néz ki ő is a legnagyobbak között lehet) kaliberü versenyző kell. DK nem ilyen. MV pedig LEHET. Ha Richardó bucira veri, menni fog ő is levesbe, és jön a következő. Ha nem tetszik a filozófia, lehet másik kedvenc csapatot találni, esetleg bojkotálni az enregiaitalokat. De a versenyzőik ezzel pontosan tisztában vannak.

constantinus (törölt) 2016.05.06. 04:37:49

A szerelők esetén biztosan nem szempont, melyik mennyire népszerű a közönség számára. A veresenyzők ellenben nem passzióból vezetnek, nem is elhivatottságból, a forma 1 üzlet, a közönségből él.
A karrier vége azért még lehet, hogy odébb van, a topcsapatoknál van néhány veterán versenyző.

2016.05.06. 06:59:16

@ComLo: Én maradok az energiaitalok bojkottjánál. :-)
Személy szerint utálom a Red Bullt. Mint italt és mint csapatot is. Ráadásul osztrák... brrrrr :-P

heimdall 2016.05.06. 07:51:38

@ComLo: Ricciardo a legnagyobbak között? Ne nevettess. Ha másért nem, hát nem fog top csapathoz kerülni. A Ferrari ziher, hogy nem viszi Vettel mellé. A Mercedes pedig hiába szerezné meg Rosberg mellé, Hamilton meg Ricciardo-t veri bucira.
Marad a Red Bull-nál, ahol (bár ellenszenves kis köcsög) Verstappen szépen lassan majd átveszi az irányítást.

fireman4 2016.05.06. 07:56:01

Forrás: sputniknews.com oda van írva a cikk végére. Ez egy orosz propaganda a hazai versenyző mellett, így semmi köze a valósághoz.

Magentax 2016.05.06. 08:30:13

Hát barátom, kicsit fura szemüveggel nézed az F1 világát, látszik, hogy még érintőlegesen sincs közöd hozzá.
A csapat ugye utasításokat ad, a versenyző meg betartja ezeket - vagy nem, de akkor számoljon a következményekkel.
Kvjat ehhez képest futamok óta tör-zúz, rombol, tönkreteszi mások versenyét. Tán meg kellett volna dicsérnie őt a csapatnak? Kapott nem egy esélyt, hogy változtasson, ehelyett nagy arccal kijelenti, hogy akinek nem tetszik a vezetési stílusa, az........
Ja és nem kéne itt nagyzolni - a város neve: SZOCSI!

2016.05.06. 08:45:10

"Ami Daniil Kvyattal ma történt, aljas, undorító és világbajnok, hovatovább profi csapattól méltatlan húzás volt."

Egyedül a Red Bull engedhette meg magának, hogy páros lábbal kirúgás helyett "csak" a fiókcsapathoz ültette vissza. A lehető legsportszerűbb húzás volt, amit a csapat tehetett.

kasu 2016.05.06. 08:49:07

Felteszem a kérdés: miért írkálhat bárki bármit? Nincs hangyányi felügyelet, hogy ne égessétek le a céget ezekkel a baromságokkla?
Már leírták, a versenyző van a cégért... és ha sorozatban hibázik, nagy neveket és versenyistállókat molesztál a hiányos vezetői tudásával vagy szándékosan vagy felelőtlenül, akkor megmozdul a tábor és kiveszik.
Ez történt.

Semper Augustus 2016.05.06. 08:59:16

Szerintem nem teljesen hülyeség, amit ír. Lehet, hogy Vettelt is azért engedték el, mert Ricciardo jobb volt. De szerintem a műsorvezetők jók, százszor jobbak, mint Mezei pl.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.hu/ 2016.05.06. 09:22:53

Bogdán Ádámot két elnézett beadás után nyomtalanul eltüntették a Liverpool első csapatából. Ez a profi sport. Aki nem felel meg, az elmegy... A szabadversenyes kapitalizmusban farkastörvények uralkodnak...
Amúgy pediglen:

Unalmas a Forma 1,
Minden kocsi egyforma.
;-)

Muad\\\'Dib 2016.05.06. 09:23:45

@kasu:
Milyen tábor mozdul meg? Kicseréltek két versenyzőt a pr bevételben többet hozóra. Ki az, aki komolyan gondolja, hogy a hibák és balhék miatt cserélték le? Pont arra a versenyzőre, akit már a fél versenyzőtábor elküldött az anyjába a felelőtlen ámokfutásai, meg hisztériája miatt?

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2016.05.06. 10:00:06

Az F1 mindig így működött.

Frady Endre · fradyendre.blogspot.hu/:
Nem tudom, hogy említettem-e már, de egy unalmas, humortalan balfasz vagy. ;)

2016.05.06. 10:39:13

Azt hiszem alapvetően a ló elé fogtad a kocsit.

Bmw 2016.05.06. 12:20:57

Volt egy japán versenyzö Takoma Sato ha jól emlékszem, de még ő is csak egyszer ment neki egy versenyzőnek egy körben és általában nem végzett félmunkát :). szerintem az van hogy meg akarta mutatni hogy ö egy tökös gyerek . A második belemenés nem látszott véletlennek. Szerintem a mérnökök olyasmit láttak a telemetrián amit mi nézök nem tudunk.

Figy L M 1 ideYEeeah 2016.05.06. 17:15:24

"Emlékezzünk csak Jaime Alguersuarira vagy Jean-Éric Vergne-re. Emlékszik még rájuk valaki? Utóbbira talán még igen."

Még Sébastien Buemi-re is emlékszem.