A 30. Magyar Nagydíj jó volt. Sőt, nagyon jó. Még drámai is. DE! A hazai sajtó megint azt csinálja, amiben a legjobb: túloz. Idéznék az önmaguktól és minden mástól is rekordidő alatt elszálló császároktól (nem mondok nevet, az ügyesebbek rájönnek maguktól is):
"Hollywoodban sem tudtak volna ennél jobb Magyar Nagydíjat rendezni! Oscar-díjat a Hungaroringnek!"
"Ezt most álmodtuk, vagy valóban ilyen jó volt a Magyar Nagydíj?"
"Minden idők egyik legjobb F1-es futama volt a 30. Magyar Nagydíj!"
"A Forma-1 feléledt."
"Ez a Magyar Nagydíj olyan szinten megalázta a Forma-1 korábbi futamait, hogy leírni nem lehet... Minden idők egyik legjobb futama volt!"
És folytathatnám... ez a sok alig giccses hülyeség durván két nap termése. Vagy az én értékrendem ennyire szar vagy mindenki másé, de nekem személy szerint nem attól éled fel a Forma-1, hogy nem a Mercedes nyer. Az idei magyar futamot egyetlen egy "dolog" mentette meg a kiszámíthatóságtól, az pedig Nico Hülkenberg, akinek innen küldenék ezért egy rekesz Kőbányait. A rajtot leszámítva addig a pillanatig a nagydíj semmi átlagtól elütőt nem mutatott, mindössze annyi történt, hogy egy Ferrari haladt az élen magányosan, mögötte meg a másik. Oké, Kimi Räikkönen autója valószínűleg a Safety Car nélkül is megadja magát, na és? Ez nem izgalomfaktor, legfeljebb sajnálhatjuk a finnt miatta, mert most tényleg nagyjából úgy teljesített, ahogy eddig is kellett volna.
Forrás: singaporegp.sg |
Aki meg a Mercedesek gyengélkedésén örvendezik, azt is csak sajnálni tudom. Címvédőék mindent elrontottak, amit csak el lehet, ez tény, de ezzel együtt is a hétvége legnagyobb vesztese Nico Rosberg lett, aki a sokadik peches versenye után még nagyobb ponthátrányba került a Hamilestone-ságra hajtó, vasárnap ritka indiszponált csapattárs mögött. A német lassan webberi magasságokba emelkedik, hihetetlen, hogy soha semmi nem sikerül neki, pedig most is vastagon zárkózhatott volna felfelé a tabellán. Na akkor lehetne arról beszélni, hogy milyen izgalmas lesz a bajnokság hátralévő része, mert ugyan Sebastian Vettel sokat profitált ezzel a győzelemmel, egyszerűen ki van csukva, hogy nem valamelyik stuttgarti versenygép nyeri a koronát.
Forrás: formula1.com |
A következő Max Verstappen. El tetszenek tudni képzelni, milyen habzó nyálniagara ömlene a fent említett hírportál billentyűzetéből, ha a holland dobogóra állt volna? Belegondolni is rossz. Egy másik médium felhozta a Carlos Sainz által sugallt elméletet, miszerint a Toro Rosso a tinicsodát favorizálja. Igyekszem jóindulatú lenni, de ezzel nehéz nem egyetérteni. Aláírom, hogy Max sokkal jobban szerepel, mint vártuk, de Sainz se rosszabb nála, mégsem figyel rá a kutya se. Ugyanígy jár Daniil Kvyat is. Év elején a világ összes szakértője rászállt, mert nehezen barátkozott meg autójával, de aki Monaco óta nem veszi észre a meredek ívű fejlődést, az nézzen IndyCart vagy valami más olyan versenysorozatot, ami az értelmi szintjének való. Vaskos szerencse is kellett hozzá, hogy második legyen a Ringen, de ne feledjük, hogy ő is kapott büntetést.
És hát a McLaren...biztató kezdés után a szokásos visszaesés, majd óráisi haszonhúzás a többiek hülyeségeiből; a csapat idei legjobb eredménye, dupla pontszerzés. Ha szombaton bárki odamegy a lerobbant autóját toló Fernando Alonsóhoz és azt mondja neki, hogy másnap ötödik lesz, az egyre csalódottabb spanyol keserűen visszakérdez, hogy ezt ugyan hol kéne aláírni? A wokingi alakulat egyébként a nekik való pályán kezdett versenyképes tüneteket produkálni, Lotusokkal, Toro Rossókkal és Sauberekkel küzdöttek és most tessék kapaszkodni: Kína után ez mindössze a második állomás, hogy mindketten meglátták a kockás zászlót. Ha hozzátesszük, hogy a Honda által patronált japán versenyző nyerte a GP2 második versenyét, a vezetőség csak legurított pár szakét vasárnap este.
A Force India és a Williams egyszerűen szót se érdemel, előbbi a Magyar Nagydíjon semmi mást nem ért el, csak annyit, hogy erősen kifosztotta saját büdzséjét a szervizszámlákra. A Williams is csúnyán leszerepelt, három hete vezették a mezőnyt, most pedig pontot se szereztek. Ők legalább meg tudják magyarázni: a hűvösebb időjárás és a lassabb tempójú pályák egyszerűen nem nekik valók. Megváltás lesz a belga és az olasz forduló, annyi bizonyos.
A Lotus és a Sauber szürke volt, a szokásosnál is szürkébb, ezúttal Pastor Maldonado is a rosszabbik formáját hozta magával, amit a számtalan kirótt büntetés is magyaráz. A hinwiliek pedig megcsíptek egy mázlipontot, Marcus Ericsson ezzel ünnepelhette, hogy jövőre is velük versenyez, a bejelentésre hirtelen jobban is ment egész hétvégén, mint kollégája.
A Manornál ugyanez igaz (a hosszabbítást leszámítva) Roberto Merhire. A spanyol lassan időmérőn is felveszi a fordulatszámot, versenytempója pedig futamok óta meggyőzőbb a nála sokkal többre tartott Stevensénél. A csapat maga ugyan sok vizet nem zavar, de észrevétlenül a mezőny legstabilabbjává válik, szinte borítékolható, hogy minden versenyen célba érnek.
Forrás: dispatchtimes.com |
A végére még néhány gondolat: az új M4 Sport nagyon felkészült ugyan a hétvégére, de sírva könyörgöm, tisztelt Bobák és Ujvári urak, nem megyünk oda közvetlenül a rajt előtt, de gyászszünet után interjút készíteni a pilótához, mert rohadtul nem fog válaszolni; illetve nem kérdezünk hülyeségeket háromszoros világbajnok jelenlétében magyar versenyzőtől, mert nehéz helyzetbe hozzuk vele szegényt.
Más: A szervezés is kap egy fekete pontot. Ha beengedjük a jónépet a célegyenesbe a díjátadó ceremóniára, gondoskodjunk arról is, hogy ne alakuljon ki indiai nagyvárosokban látható torlódás kiengedéskor. A másik dolog, hogy hihetetlen, hogy a Gyulay úr udvartartásában nincs egy normális ember, aki rájönne arra, hogy hőség idején nem kéne füvet nyírni, mert vállalhatatlanul fog kinézni. Ha már Gyulay...volt szó legendák bemutatójáról is, nem? Ezt persze meg lehet magyarázni azzal, hogy a megemlékezés Jules Bianchira felülírta az előre eltervezett programot, de véleményem szerint belefért volna az időbe. A verseny végi pezsgőzést kellett volna hanyagolni, nem ezt.
A cikk elején közölt idézetekre jöjjön egy egyszavas reakció: 2006!
Forrás: bleacherreport.net |
Forrás: dailymail.co.uk |
"Mert értse meg ország világ, azért mondtam el rendre mindent, hogy jól kipanaszkodjam magam..."