Rascasse F1 Blog

Eso que Ni co!

2015. november 02. 12:12 - CheTamás

A címben szereplő mexikói szleng eredetileg "eso que ni qué" alakban szerepel és nagyjából annyit jelent: semmi kétség. Nico Rosberg végre megint úgy vezetett, ahogy egész évben kellett volna, tegnapi győzelme felér egy sebtapasszal, de sokkal nagyobb jelentősége van a jövő év elejére. Kifejezi, hogy fel lehet kelni a sírból Mindenszentek napján és nem kell őt teljesen leírni, mint azt pár "szaksajtó" és kommentátor teszi. 

Forrás: dailymail.co.uk

Egyébként meg...miért nem áll a Forma-1 versenynaptára 20 Mexikói Nagydíjból? A jó pálya adott patinás múlttal, a közönség pedig Monzáéval vetekszik, a jegyeladással az égvilágon semmi baj nem lenne egész évben. A verseny egyébként nem volt annyira izgalmas (bezzeg ha eső lett volna...), mint a két előző, de egy erős átlagot bőven hozott, a Safety Car utáni Mercedes-féle kölcsönös tizeddobálás pedig kifejezetten tetszetősre sikeredett. 

A Hermanos Rodríguez pályáról nagyon nehéz rosszat mondani, de ha egyet mégis ki kéne emelnem, az akkor is a Peraltada "kiherélése" lett. Értem én, hogy biztonság, de ennél azért bátrabbak is lehettek volna a kivitelezők. A motortpróbáló első és a lendületes, kanyargós (ez meg a fékgyilok) második etap után a harmadik technikás ugyan, de egy kicsit langyoska. Viszont azt meg kell hagyni, a főtribün megoldása ötcsillagos, jobbat elképzelni se lehet, főleg teli fiesztázó csikánókkal.

Forrás: gpupdate.net / Sutton

 

A tréningeken mindenkinek meggyűlt a baja a vadonatúj aszfaltréteggel, eleinte az energiaitalosok villogtak rajta, Max Verstappen nyert Daniil Kvyat előtt. A másik kettőre már megjött Nico Rosberg és a frissen koronázott Lewis Hamilton is. Sebastian Vettel Ferrarija is jól mozgott, a Red Bull párosa maradt az élmezőnyben kiegészülve Valtteri Bottasszal, Kimi Räikkönennek viszont gondjai voltak. Az időmérőn taktikai húzás gyanánt már a Q2-ben befejezte a körözést, majd összesen 35 helyes rajtbüntetést szedett össze motor-, váltó-és még ki tudja, milyen cserék miatt. 

A McLaren jó előre tudta, hogy a magaslati levegő, a motorokat és a fékeket megviselő pálya nem az ő felségterületük lesz, jól be is szedték a rajtbüntetéseiket. Jenson Button részt sem vett az időmérőn, de Fernando Alonso sem jutott át az első felvonáson. 

A Mercedesek egymással csatáztak a pole pozícióért, melyet immáron negyedszer sorozatban és életében huszadszor Nico Rosberg zsebelt be egy érinthetetlen körrel. Vettel és a Red Bullok bízhattak abban mögöttük, hogy a rajt után egymással lesznek elfoglalva és nekik is jut valami a jóból.

 

A startjelzés végre úgy alakult Rosbergnek, ahogy kell. Maga mögött tudta tartani a világbajnokot, tehát nem zárta le megint rövid úton az egész futamot. Daniil Kvyat szokásához híven jó rajtot vett, fel is ugrott Vettel helyére a harmadik pozícióba. A németnek az első kanyarkombinációban akadt nagyobb baja is. Daniel Ricciardo is bevetődött mellé, Vettel viszont rácsukta a kaput az ausztrálra, ennek a megmozdulásnak egy jobb hátsó defekt lett a "jutalma", Vettel csak a mezőny végén szállt vissza a futamba. 

A második körben Fernando Alonso már nem volt versenyben. A Hondának jobban tetszett az árnyékos mexikói garázs, mint a felmelegedő időjárás. Utólag kijelenthető, hogy náluk most azt is sikernek könyvelhető el, hogy Jenson Button egyáltalán megtett 71 kört. 

Az élmezőny hamar elszakadt a többiektől, ahol is Max Verstappen vezetett megint nagyon jól, de a Force Indiák és Carlos Sainz is jól haladt. Innen hajtott ki a boxba nagyon korán, már a 9. körben a két Williams. Közben az utolsó előtti helyről startoló Räikkönen az átvariált taktikájával (közepes keménységű gumikkal indult) felért a pontzónába. 

Mire Bottas a frissebb abroncsokon utolérte, már a 21. körben jártunk, amikor is lezajlott Szocsi Dva. Az 5-ös kanyarra érve a fiatalabb finn előzésre szánta magát, a kanyarba beérve egymás mellé kerültek. Bottas nem engedett, Kimi "delegalábblelkes" Räikkönen pedig nem hagyott helyet. Kimi hátsó felfüggesztése eltörött, feladta a versenyt, Bottas szerencsésen megúszta a koccanást. A 2007-es bajnok egymás után harmadszor dob el fontos pontokat önhibából. Már Szocsiban joggal felmerülhetett a kérdés, hogy biztos, hogy nem járt volna jobban a Ferrari Bottasszal? Talán a "de igen" válasz nem nagy őrültség, látva a látottakat. 

Forrás: gpupdate.net / Sutton

 

Sergio Pérez, a helyi hős, akit mozdulattól függetlenül megtapsoltak minden körben, Carlos Sainzzal volt elfoglalva. Szerencsétlenségére mostanra Nico Hülkenberg is összeszedte magát, ez viszont alaposan ráfért a németre. Ha igaz a Force India átvétele az Aston Martin által, Hülkenberg nem akármilyen endurance legendákkal áll kapcsolatban, hiszen a Porsche mellett az Aston sem ment a szomszédba nagy sikerekért. Kérdés, hogy Hülkenberg az idei szezonja után megérdemli-e. 

Sebastian Vettel eközben nem találta a ritmust, a német bajnok talán pályafutása kezdete óta nem produkált ennyi hibát egy versenyen. A defekt után közepes keverékű gumikat kapott, mellyel ugyan nagyon erős tempót diktált, de később ezeken kicsúszott és visszaesett a Sauberek mögé. Maldonado előzése után még egyet hibázott, majd az 52. körben ugyanott, ahol kicsúszott, a teljesen tönkrement fékek miatt a gumifalba tette a Ferrarit. Miután kollégája már korábban kiszállt, a Scuderia a 2006-os melbourne-i állomás után egy olyan nagydíjon van túl, amin mindkét pilótája nullázott.

Forrás: snaplap.net

 

A futam második felére Nico Rosberg tetemesnek ugyan nem, de kényelmesnek mondható előnyt autózott ki Lewis Hamilton előtt, mögöttük még mindig az ügyesen versenyző Kvyat jött, de már egykiállásnyi hátránnyal. Pontosan emiatt a Mercedes vezetősége biztonsági okokból másodszor is a boxba szólította az éllovast. Miután végzett, Hamiltonnak is szóltak, hogy jönni kéne, a címvédő ezzel előszeretettel vitatkozott volna, mondván szerinte jó állapotban vannak a gumijai. Itt kell megjegyezzem, hogy amennyiben Rosberg kijön a boxba parancsra, Hamilton pedig ellenáll és kinnmarad, az egyrészt baromi etikátlan, másrészt a világ legnagyobb vesztesét csinálta volna Rosbergből. Tessék elképzelni, hogy az eddig is fagyos hangulat milyenné vált volna a Mercedesnél, ha ezt meglépik. Onnantól kezdve Rosberg akármit mond a csapatról, igaza van.

Vettel balesete után beküldték a Safety Cart, ez újabb lehetőséget adhatott volna Hamiltonnak az előzésre. A biztonságai autó nem először jött rosszkor Daniil Kvyatnak, viszont ugyanezt Max Verstappen talán először tapasztalhatta meg. A fiatal holland egész évben hatalmas ziccereket kapott Bernd Mayländer behívásával. Az egészen a negyedik helyig feltörő Bottas úgy döntött, nem megy ki új gumikért, majd az újraindítás után a majd' egy kilométeres egyenesben motorerőből letudta Kvyatot is. A lelkes orosz próbált visszatámadni, de nem járt sikerrel, a biztonsági autó miatt elköszönhetett karrierje második pódiumától. 

Forrás: gettyimages.co.uk

 

A restartra Rosberg is jól reagált és bár megint idegesítő módon kiszélesített egy kanyarkijáratot, közvetlenül utána a regnáló bajnok is hibázott. Ezek után csak arról szólt a futam, hogy a brit vajon bekerül-e DRS-nyitási távolságba. Ide-oda adogatták egymásnak a századokat, de Rosberg mindenre válaszolt. A végén a leggyorsabb kört is megfutotta és így majdnem makulátlan hétvégét zárva megnyerte a visszatérő Mexikói Nagydíjat. Közel volt élete első Grand Chelem-jéhez, hiszen megszerezte a pole-t, övé lett a leggyorsabb kör és csak a boxkiállásai alatt adta át az első pozíciót másnak. Ráadásul a három szabadedzésből kettőt is behúzott.

Valtteri Bottas ért be a harmadik helyen, "revansot" véve a szocsi kihullásért. Kéretik a kedves olvasóknak figyelni az idézőjelre, hiszen mindkét alkalommal a Ferrari finnje volt túl optimsta. Daniil Kvyat sajnálhatja a dobogóját, de idén már többször is megelőzte az ezúttal is mögötte érkező Daniel Ricciardót. Őszintén kérdezem, mi szükség lenne itt Verstappenre?! Különben is, az orosz még mindig több ponttal áll, mint ausztrál csapattársa. 

A legnagyobb végsebességet elérő Felipe Massa végül nem tudta elkapni Ricciardót, a brazilt pedig a Force India párosa követte Hülkenberg-Pérez sorrendben, a mexikói futama biztosan nem úgy alakult, ahogy elképzelte, de a végén megint kábé negyvenkörös gumikon küzdött. Verstappen visszaesett a végére, az utolsó pontot Romain Grosjean hozta el, miután hősiesen maga mögött tartotta csapattársát. Marcus Ericcson egész hétvégén meggyőzőbb volt a szintén a halott fékekkel félreálló Nasrnél. A többször is hibázó Carlos Sainz csak a 13. helyen futott be, mögötte érkezett Jenson Button és a két Manor. A sereghajtó csapattól sorra távoznak a fontos emberek, a vezetőségből már a John Booth, Graeme Lowdon és a technikai igazgató, a rutinos Bob Bell is dobbantott. Alex Rossi viszont maradt és megint megverte Will Stevenst, de ezen már lassan senki sem lepődik meg...

 

A mexikóiak tényleg tudnak élni. A Pirellipromós szocsi usankák hatására készítettek egy közepes malomkerék méretű sombrerót a dobogósoknak, bármibe le merem fogadni, hogy Valtteri Bottas a világ legelső finnje, akit Mexikóban sombreróban láttak. Jut eszembe a sombreróról, ha esetleg a Mercedes meghúzza Hamiltonnal a második kerékcsere elkerülését és végül a brit nyer; ha akkor Rosberg egy sombrerót vág hozzá dühében, az már nagyobbat üt...na, de nem viccelődünk, mert rondán meg leszünk bilogozva, hogy anti-Hamiltonos blog vagyunk! 

Forrás: motorsportstalk.com

 

Nico Rosberg mindenesetre rávert 21 pontot a pocsék napot kifogó Vettelre és visszavette helyét a tabella második helyén. Mini-világbanoksága elég erősen indult, valljuk be, úgy kellett neki ez a presztízsgyőzelem, mint egy falat tortilla.

Ha jövőre ezt a Rosberget láthatjuk a mostani Hamiltonnal és egy kicsit még erősebb Vettellel (a Red Bullokat és a Williamseket már tilos leírni, bár előbbiek még mindig nagy gondban vannak erőforrásilag), akkor 2016 egészen ígéretesnek tűnik. 

Ezután a zseniális hangulatú futam után a hozzá hasonlóan kiváló Interlagos következik, mostanában jól el vagyunk kényeztetve! Abu Dhabit meg inkább hagyjuk...

Gutiérrez a Ferrari egyetlen boldog tagja (Forrás: ndtv.com)
Forrás: formula1.com
4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rascasse-f1.blog.hu/api/trackback/id/tr788043900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MRNN_F1 · http://f1vitriol.blog.hu/ 2015.11.02. 12:48:11

"de nem viccelődünk, mert rondán meg leszünk bilogozva, hogy anti-Hamiltonos blog vagyunk!" - :DD

Bottast megkaphatják jövőre ingyen, addig csak kihúzzák valahogy. Én most visszafogom magam, mert a végén még anti-Rai vád is éri a blogom elejét.

Amikor legutóbb győzött Rosberg, azzal 10 pontra csökkentette a hátrányát. Vettel kiesése ide vagy oda, jól kezdte a minivébét. Már "csak" ki kell tartania ezen az úton.
Bővebben nálam :)

CheTamás · http://rascasse-f1.blog.hu 2015.11.03. 16:37:27

@MRNN_F1: Nagyon jó lett a bővebben nálad. :) Kár volt visszafognod magad Räikkönennel, már nem számít, hogy milyen antik vagyunk. ;) Anti todo, hogy stílszerű legyek.

@F1 Diary: Rosberg dühből, akaratból ment, nagyon kellett neki egy hibátlan hétvége. Én már nyáron se értettem egyet Räikkönen megtartásával, pedig akkor még csak simán lassabb volt, de ez már kínos. Meg fogok emlékezni róla egy bizonyos szempontból. Az FE-re meg kíváncsi leszek, mert nem tudom követni. Hátha megszeretem a szériát, a tavalyi év nem győzött meg arról, hogy ez a jövő.
süti beállítások módosítása