De legalább lelkes! -mondjátok sokan.
Ez tény. De sokra nem megy vele, ha az "egyáltalán nem lelkes" Bottas és a "nyugdíjas" Massa üldözi a tabellán abban a fehér járműben, aminek a költségvetése majdnem a harmada annak a bizonyos vörösnek. Na de bloggerkém, mondanátok, hát mindig Räikkönen alatt romlik el az az autó! Igen, ezt szeretem. Idén ez a legjobb esetben is háromszor fordult elő (Melbourne, Hungaroring, mexikói szabadedzés), tavaly pedig gyakorlatilag egyszer sem. Na de milyen jól tört fel mindig, amikor hátulról rajtolt! -mondanátok; és ez igaz is. De! Ha van a kezedben egy lufi és elkezded fújni, csak fújod, egyre nagyobb lesz, de ha egy pillanatban már visszafúj az a lufi, akkor nincs felfújva. A versenyeket be is kell fejezni, ahogy a lufit is meg kell csomózni.
É'ted, kedves olvasó?
Forrás: telegraph.co.uk |
Kimi a legjobb, buzik! -mondjátok sokan.
Ez már igen, egyenes, lényegretörő, világos! Ceruzás kisötös zölddel! Boxutcába vele, nem kell a bulvár, a kurva életbe! Oldalakat írhatnék egy-két elfogult rajongó szellemi szintjéről, de nem fogok. Elég a média egyébként egyre gyengébb színvonalú cikkei alatt elolvasni a hozzászólásokat. Elég szomorú, hogy a manapság érvényesülő médiumok csak kétfélék lehetnek: bulvárszagúak vagy elfogultak. Meg a harmadik, a sűrűje a hányásos lavórnak, az előző kettő metszete.
BRÉKING, BRÉKING buzik, Kimi a legjobb! Mi is szavaztunk.
Forrás: motorsport.com |
Alonso tönkretette a Ferrarit. -mondjátok sokan.
Ez az egyik személyes kedvencem. Volt egyszer az a ronda hispán, aki jól ellehetetlenítette a többieket "szocpolitilag", hogy aztán semmit az égvilágon ne érjen el vele, mert jött a germán, aki akkor még nem, de most már elhozta a fényt, ami kivezet a sötét fernandiánus időkből. Így-e? Na kérem, ebből az egészből legfeljebb annyit írok alá, hogy Fernando Alonso habozás nélkül megtenné, hogy saját magára építsen egy csapatot. Tavaly az egész internet azzal volt tele, hogy végre elzavarták Massát, a spanyol kap Kimi Räikkönen személyében egy méltó kihívót a csapatba, a konstruktőri trófea pedig olyan vidáman vándorol Maranellóba, hogy öröm lesz nézni. Ha csak a két versenyző képességiet nézzük, mindez simán meg is történhetett volna. Aztán amikor a nyári szünet előtt Alonso a negyedik, Kimi pedig a tizenkettedik helyen állt a pontversenyben, jöttek azzal, hogy Alonso a diktátor, Räikkönent elnyomják és várjuk csak meg, hogy James Allison érdemben is beleszóljon az autóépítésbe, majd akkor látunk csodát! Megvártuk és nem láttunk. Az idei Ferrari nagyon jól sikerült, de megint csak egy pilóta teljesít vele jól. Mert ameddig a Jégember ezzel az autóval összesen kétszer állt dobogóra, addig Sebastian Vettel tizenkétszer. A legarcpirítóbb viszont nem ez és még csak nem is az, hogy a német duplaannyi pontot szerzett a finnél, hanem az, hogy tavaly a Ferrari-tönkretevő Alonso ugyanekkor, két futammal az év vége előtt azzal a pocsék autóval több ponttal rendelkezett, mint Räikkönen idén ezzel a sokkal erősebbel.
Maradjunk annyiban, hogy LaFerrarit törni a Váci utcában is kínos, meg ez is az.
Forrás: motorsportal.hu |
Kimi nélkül nincs Formula-1! -mondjátok sokan.
Minden irónia nélkül mondom, hogy dícséretes, ha ennyi néző ilyen sokáig kiáll a kedvence mellett. Kimi bemutatkozása és első évei nagyon jól sikerültek, méltó utóda lett Mika Häkkinennek. 2005-ben, a cukimiség tetőpontján produkált mesteri versenyeket, aztán világbajnok lett, ami után elégedetten dőlhetett hátra a fél világ. Két évre rá elege lett és elment ralizni, ekkor azt hitték, az F1-nek vége. Visszajött és régi önmagát idézte a Lotusszal, maranellói visszatérése óta viszont mintha nem ugyanazt az embert látnánk. De a haj, vagyis a Forma-1 tart. Ecclestone mondhatja, hogy Hamilton nagy marketingértékkel bír, tény, hogy a rajongók számában nem lehet megveri Kimi Räikkönent. Ennek ellenére azt a kijelentést, hogy ha Kimi nem lesz, nem nézünk F1-et, gyerekségnek tartom. Fangióék, Mossék visszavonulása után jöttek a Hillek, Clarkok és Surteesek, majd a Stewartok, Fittipaldik, Laudák, majd a Prostok, Sennák, Mansellek, Piquet-k, majd a Schumacherek, Hillek, Häkkinenek, majd a Buttonok, Räikkönenek, Alonsók, Vettelek és utánuk lesznek Bottasok, Ricciardók, Kvyatok, Verstappenek meg Wehrlein-ok...emmá' csak így megy. Sose lett vége az F1-nek, pedig megélt pár ennél jóval botrányosabb szakaszt is.
Kimi még mindig profi pilóta, csak az F1-et baszták el, de nagyon! -mondjátok sokan.
Lehet sok rosszat mondani a mai F1-re, de ennek jelentős részéből csak a tudatlanság és az elfogultság beszél. Annyi néző szeretne demokratikusabb, Ecclestone-mentes királykategóriát, csak abba nem gondolnak bele soha, hogy a demokrácia a sportban egy utópia. Nincs, nem is volt soha. És pont Ecclestone az, aki az egész rendszert kordában tartotta és próbálja tartani ma is. Egy olyan csoportnak, melyben tízen tízfélét akarnak, kell legyen egy vezetője, aki pártatlan vagy legalább úgy csinál. Ha csak és kizárólag a csapatokra bíznánk a Forma-1 vezetését, abból inkább előbb, mint utóbb a kiscsapatok mainál is komolyabb lemorzsolódása következne, mondván jöjjenek csak a nagy gyártók, abból van a pénz meg a viszontpromóció. De a nagy gyártók érkezése sosem garantált. A Volkswagen csoport és a Forma-1 egy never-ending story, hosszú évek óta felveti a sajtó, hogy jönnek, aztán mégse jönnek.
Hogy jön ide Kimi Räikkönen? Végülis sehogy. Ha csak úgy nem, hogy valóban egy profi pilóta, de úgy tűnik, az idő gyorsabban halad, mint ő.
Úgy tűnik, az idő gyorsabban halad, mint ő. -mondjátok kevesen.
Nyugodtan rámcáfolhat jövőre, nem fogok megsértődni.
Forrás: tumblr.com |