Rascasse F1 Blog

So-Sochi

2015. október 12. 10:50 - CheTamás

A legelején gyorsan meg kell követnem saját magam: az általam rengeteget szapult sochi verseny egyáltalán nem volt rossz. A tavalyi siralmas esemény után joggal várhattam, hogy száraz időben idén sem lesz semmi említésre méltó, de végül lett, nem is kevés. Az ok, amiért a címet adtam, mégis az, hogy a bajnoki címért folytatott csata elég rövid úton lezárult, ennek ellenére drámákból nem volt hiány.

Forrás: whtimes.co.uk

Kezdjük mindjárt azzal, hogy a három szabadedzésből egyet sem tudtak "normálisan" végigfutni. Az elsőn még csak a pálya egy szakasza ázott el a ráborított gázolajtól, délután viszont már az eső is megérkezett. Szombat délelőtt Carlos Sainz nagy balesete miatt kellett jó negyed órát lecsípni az edzés végéből, a média által alaposan (a Bianchi-eset és az örökös Pirelli-hiszti miatt) túllihegett bukás szerencsére jól végződött, a fiatal spanyol vasárnap jelezte, hogy jól érzi magát, az FIA, az orvosi stáb és a Toro Rosso vezetősége pedig engedélyezte elrajtolását. 

Forrás: autosport.com

Nico Rosberg egymás után másodszor szerezte meg az edzéselsőséget, miután közel tökéletes kört rajzolt a pályára. Háromtizedes előnyével Lewis Hamilton sem tudott mit kezdeni. Akik arra számítottak, hogy a Ferrari ismét a szingapúri formát hozza, már szombaton lemondóan legyinthettek. A Scuderia nem pole-ért küzdött, hanem a harmadik helyért, azért is eredménytelenül, mert azt a pályán már tavaly is jól mozgó Valtteri Bottas követelte ki magának. 

Vasárnap az volt a főkérdés, vajon Rosberg ezúttal is elront valami rögtön a legelején? Miután az élen maradt a piros lámpák kialvása után is, azt hihettük, a kérdés lekerül a napirendről, de "természetesen" (lassan tényleg ez a szó kívánkozik ide) nem örülhetett sokáig. Miután a Hülkenberg-Ericsson ütközés nyomait eltakarították és elhagyta a pályát a Safety Car, Rosberg jelezte, hogy valami gond van a gázpedáljával. Csapattársa hamarosan meg is előzte a rosszul irányítható Mercedest, a német pedig a 9. körben kiállt a versenyből. Hamilton így igazi ellenfél nélkül maradt a pályán és a pontversenyben is. Nem is véletlenül beszél már olyanokról, hogy miket változtatna a versenyhétvégéken és hogy milyen jó lenne érdemben harcolni Vettel ellen. Aha...

Bernd Mayländer nem sokáig pihenhetett: a 12. körben Romain Grosjean bukott hatalmasat a tempós 3-as kanyarban. Sainz balesete után a nézők joggal aggódhattak a Lotustól távozófélben lévő franciáért, de neki sem esett komoly baja. Az újraindítás után Bottas keveredett a második helyre, de semmi esélye nem volt, hogy befogja a címvédőt. A finn mögött a két Ferrari érkezett, eleinte Räikkönen-Vettel sorrendben, de a német bajnok hamar letudta csapattársát. A biztonsági autó bentléte alatt az élmezőny nem, többen viszont letudták a kerékcseréket. Mire mindenki végzett, a Ferrarik mögött kisebb meglepetésre az ősszel parádézó Pérez nyomult Daniel Ricciardóval, kicsit hátrébb pedig a hazai pálya előnyeit élvező Kvyat, a zseniálisan rajtoló Nasr és Sainz, majd Maldonado és a McLarenek következtek. A szombaton pocsékul időmérő Massa előbbieken átrágva próbált felzárkózni, a futam legelején kényszerboxkiálló Verstappennek viszont végig gumiproblémái voltak. 

Forrás: gettyimages.co.uk

 Sebastian Vettel nagyon kinézte magának a második helyet, de csak a kerékcserék alatt sikerült elvennie azt Bottastól, miután a Williams szerelői szokás szerint felejthetően teljesítettek. Majdnem elintézték, hogy a négy körrel később szervizelő Räikkönen is elhúzzon. A két finn a Pérez-Ricciardo duó mögött találta magát. 

Carlos Sainz a balesete ellenére ezen a futamon leiskolázta csapattársát, de mégsem örülhetett pontoknak, teljesen elhasználódott fékjei megállásra kényszerítették. Ugyanígy járt a versenyek óta balszerencsés Ricciardo is pár körrel később.

Két körrel a leintés előtt a Williams finnje megelőzte a sokkal öregebb gumikon futó, de ezekkel mindig jól bánó Pérezt, ugyanott Räikkönen is így tett. A túlvezérelt Jégember ezután úgy gondolta, megszerezheti a dobogó legalsó fokát is, ezért az utolsó körben támadást indított honfitársa ellen, melynek eredményeként a 4-es kanyarban egy ostoba manőverrel kiütötte Bottast. A mexikói Force Indiás pedig köszönte szépen az ajándék pódiumot.

Forrás: sportinglife.com

Lewis Hamilton idei kilencedik győzelmét Rosberg kiesése után az égvilágon semmi nem veszélyeztette, Sebastian Vettel legfeljebb a leggyorsabb kör megszerzéséért törhette a diót. Mindenesetre a szerencsésebbik német már a második a tabellán. Sergio Pérez megszerezte saját maga ötödik, egyben második Force Indiás dobogóját, ezzel pedig csapta legsikeresebb versenyzőjévé vált (bár Giancarlo Fisichellának egy második helyezése van). Nem mellesleg jó nagy árnyékot vet az egyre gyengébben teljesítő Hülkenbergre. Mexikó fel fog robbanni, az garantált.

Felipe Massa átvariált taktikája az utolsó körös finn belháború miatt alaposan kifizetődött, hiszen negyedikként (!) zárt. A mögötte bekocogó Räikkönent utólag 30 másodperccel megbüntették, így csak a nyolcadik helyen végzett. A helyét az erős versenyt összerakó és jól taktikázó Kvyat vette át, aki visszaelőzte csapattársát a pontversenyben. A Felipéknek jó napja volt, hiszen Nasr a hatodik helyen hozta be az egy körön még mindig elég harmatos Saubert, Pastor Maldonado pedig megint csendes futamot teljesített, egy hetedik helyezés a jutalma. Az utolsó pontokat a McLaren párosa hozta (volna) el. Jenson Button versenytempója egészen ígéretes volt, Fernando Alonso 250. nagydíját viszont a végén "elrontották", öt másodpercet hozzáadtak a versenyidejéhez, mert nem tartotta be a 16-os kanyar határait, így Max Verstappen beelőzött.

A nap legnagyobb vesztesét (Rosberg mellett), Bottast a 12. helyen rangsorolták, mögötte pedig a két Manor érkezett és itt álljunk meg egy kicsit.

Az előző cikkemben leírtam, hogy ha a most visszatérő Roberto Merhi lenyomja Will Stevenst, ahogy Alex Rossi tette, az sokatmondó lesz. Jelentem, miután a brit az időmérő utolsó körében megelőzte a spanyolt, Merhi rögtön a rajt után "törlesztett" és többé vissza se nézett. A Manor helyében átgondolnám ezt a "ki kinek a helyén indul" játékot, a jövő évi Mercedes-motor már úgyis megvan.

Forrás: nbcsports.com

Röhejes módon dőlt el a konstruktőri cím, miután a Mercedes legnagyobb ellenfelének versenyzőjét megbüntették, a stuttgartiak (illetve Hamilton) elegendő pontot gyűjöttek a csapatbajnoki titulushoz, nem kell az előre legyártott polókból felmosórongyot csinálni. Nem mintha nem lenne teljesen mindegy a Ferrarinak, legkésőbb Austinban pont került volna az ügy végére. Ami kicsit rosszabb hír azok számára, akik szeretik az izgalmakat, Hamilton két hét múlva az egyéni koronát is megszerezheti. Ehhez Vettelt kilenc, Rosberget pedig kettő egységgel kell felülmúlnia. 

Forrás: independent.co.uk

A Red Bull saga folytatódik, már ott tartunk, hogy már a Renault-val is felvették a kapcsolatot, mivel a Ferrarival nem mennek túl gördülékenyen a tárgyalások. Állítólag a Toro Rosso már kiegyezne a tavalyi Ferrari erőforrásokkal, de a nagytestvérnél erről szó se lehet. A Renault vezetősége szerint a korábbi rengeteg kritikát nem könnyű lenyelni és ezután jóképet vágva újra kezet fogni. A dupla kivonulás még mindig nem került le a napirendről.

A másik: jön-e a Renault? Egyelőre nincs szó a Lotus teljes felvásárlásáról, csak egy szándéknyilatkozatot írtak alá arról, hogy a franciák rendezhetik az enstone-iak adósságait.

 

A végére két személyes gondolat. Először is arról, hogy Rosberg a polcra teheti a többi mellé a csapatvezetés kimosakodását arról, hogy már megint hogy alakult a versenye. Nagyon ritka eset, hogy én egyetértsek azzal a médiummal, aki a legtöbb baromságot hordja össze napról napra, de most azt írták, hogy a német az új Mark Webber és ezzel nem nagyon lehet vitatkozni. Rosberg ördögi körbe került: indiszponált, mert semmi sem sikerül neki és semmi sem sikerül neki, mert indiszponált.

A második: milyen beteg univerzumban élek, ahol olyat kell látnom, hallanom és olvasnom, hogy egy amatőr hibát vétő versenyzőt MEGDICSÉRNEK még a kommentátorok is, mert régen látott lelkességgel vezetett?! Ilyet maximum az előbb említett sportportáltól vártam volna...Lehet jönni azzal, hogy ez előfordul, meg hány ilyet láttunk már a legnagyobbaktól is, ha ezekkel az érvekkel lezárult volna a Räikkönen-téma, nem is írnám meg ezt a bekezdést. 

Utóirat: máskor igyekszem nem előre ítélkezni az új pályákról. Csókolom.

"Mennyibe fáj nekünk a pályakarbantartás?" (Forrás: gettyimages.ie)
2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rascasse-f1.blog.hu/api/trackback/id/tr917960176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MRNN_F1 · http://f1vitriol.blog.hu/ 2015.10.13. 08:27:57

Az enyémnek Szopcsi lenne a címe, ha írnék. Aki vért akar, nézzen boxot.
Az ilyen balesetek (Sainz, Grosjean) nem lehetnek túllihegettek.
A Mercedestől hányok, megint tökre tettek egy évet. Nincs ellenfelük, de hatalmas diadalként élnek meg minden győzelmet.
Perez szuper volt. Ha van sors, akkor az utolsó körben melléállt.
Sainzért és Bottasért kár.
Merhi maaradjon. De pénz beszél, és jövőre a Merci a sajátjait fogja preferálni.
Raikkönen és a nevetséges konstruktőri cím szóra sem érdemes.
#unom #legyenmárvége

CheTamás · http://rascasse-f1.blog.hu 2015.10.13. 14:14:36

@MRNN_F1: A balesettel kapcsolatban nem értünk egyet. Iszonyat mennyiségű rózsaszínű takony ömlött a twitteren abban a negyed órában. Én személy szerint émelygek a "Harcolj kis hős" jellegű üzenetektől. Sajnos a Bianchi-eset óta már egy ellenkormányzástól is összeszarják magukat a nézők, pedig az idei balesetek azzal együtt, hogy sajnálatosak, nem többek szerencsétlen véletleneknél. Érdekes módon amikor DaMatta kaszált el egy szarvast gyakorlatilag a fejével, alig írtak róla. De ennyit biztos nem.
Aztán simán lehet, hogy csak nincs lelkem, de én mindenféle hájpot betegesen túlzónak tartok.
És itt is üzenem, hogy ne hagyd abba az írást!:)
süti beállítások módosítása