Rascasse F1 Blog

Sho Kosugi besokkolt...

2015. szeptember 27. 10:39 - CheTamás

Annyi szent, hogy olyan Japán Nagydíj eddig még nem volt, ahol minden indulót értékeltek mint célbaérkezőt. Mi a tanulság? Eső kell, akkor van izgalom. 2014  ide vagy oda. 

Nico Rosbergnek egy egész posztot kéne szentelni, de röviden összefoglalva már megint azt csinálta, amit eddig számtalanszor. Amikor végre kiizzad magából egy pole pozíciót (ami, jegyzem meg, teljesen megérdemelt volt), a döntő pillanatban tálcán nyújtja a ziccert Hamiltonnak, aki köszönte szépen és élt vele. Nem mondom, hogy akkor sem a címvédő nyert volna ma, ha marad a rajtsorrend a zöld lámpa után is, mert láthatóan kényelmesebben mozgott a száraz pályán. A szabadedzések után azt kell mondjam, hogy egy Rosberg-győzelemre eső esetén lett volna nagy esély, de az időjárás úgy megijedt a nagy tavalyi gyászhullámtól, hogy nem mert elromlani. 

Forrás: motorsport.com
Forrás: autosport.com

Azt mindenesetre leszűrhetjük, hogy a múlt heti szingapúri futam olyan volt, mint egy bajnokságon kívüli rendezvény, hiszen a Ferrari-előnyből Suzukában semmit nem láttunk, visszatért minden a normál (ha ez az) kerékvágásba. 

Sajnos a versenyről magáról túl sokat nem lehet írni. Lewis Hamilton jobbra el, a szerencsésebb boxtaktika miatt Rosberg felért a második helyre és csinált egy szépségdíjas előzést Bottas ellen. Sebastian Vettel hetedik (!) suzukai dobogójának örülhetett, másnak nem nagyon. Ha Räikkönen Szingapúrban el volt kenődve amiatt, hogy sokat kapott Vetteltől, akkor most se mosolyoghat. Fél percet adott neki a győztes és tizenhárom másodpercet a csapattársa. Valtteri Bottas az elvárt stabil versenyét teljesítette, miután a Williams versenytempója szokásosan valamivel gyengébb az egykörösnél. A két finn még mindig egymást öli a tabellán, ami Bottasra nézve szép teljesítmény. Nico Hülkenberg végre kikeveredett az elég régóta tartó pechszériából, de a legnagyobb dicséret a Lotus párosát illeti.

Az enstone-i alakulattól már az is valami, hogy el tudott utazni Japánba, egyáltalán nem villogtak az esős szabadedzésen, de szerencsésen kijöttek a rajt utáni kavarodásból, majd szépen tartották magukat a pontzónában. Ha jön a Renault (ez elvileg két napon belül hivatalos lesz), az már nem érinti Romain Grosjeant, annál inkább a végre ismét egy decens futamot összerakó Pastor Maldonadót, aki bejelentette, hogy nem megy innen sehová 2016-ban. 

Az utolsó pontokat a Toro Rossók hozták el. Max Verstappen megint felzárkózott, mint Szingapúrban, de megint szerencséje is volt...mint Szingapúrban. Az utcai ringen nem sok esélye lett volna feljönni, ha nincs a lekörözöttekre vonatkozó Safety Car-szabály, most pedig élből három erős autó hullott ki előle a rajtnál Pérez, Massa és Ricciardo személyében. Carlos Sainz ismét kénytelen volt elengedni a hollandot, aki jóval frissebb gumikon érkezett. 

Alonso...Alonsónál álljunk meg egy kicsit. A 11. helyen végzett egy olyan autóval, amit már saját maga is GP2-es szintűnek nevez. Tessék elképzelni, mi lenne, ha nem igazol el a Ferraritól. Egy jelenlegi Ferrariban a spanyol bajnok simán okozhatna nem kevés álmatlan éjszakát Hamiltonnak, de mindenképpen sokkal többet, mint Kimi Räikkönen. Abban egyet kell értsek Kiss Norberttel, hogy legépékettőzni a kenyéradót hazai környezetben nem túl szép gesztus, de másfelől Alonso frusztrációja is érthető. Jenson Buttoné meg hatványozottan. 

Sergio Pérez a rajt utáni káosz után csak a 12. helyre tudott felzárkózni, mögötte pedig az a Daniil Kvyat érkezett a teljes újjáépítés miatt bejáratlan autójával, akinek az alulértékelését személyesen kérem ki magamnak. 

Forrás: autosport.com

Kvyat jó. Gyakorlatilag ugyanazt csinálja, mint a MÉG MINDIG CSAK 17 ÉVES Verstappen (de jó, hogy ennek a kifejezésnek egy életre vége van), csak ő már 21. Az oroszban benne van az a még nem teljesen kiforrott ösztönös helyzetfelismerés a még nem teljesen kiforrott harciassággal együtt, ami például Keke Rosberget jellemezte. Ne felejtsük, hogy Keke úgy lett világbajnok, hogy egy szezonnal azelőtt még pontot sem szerzett. Ha Verstappen az új Räikkönen, akkor Kvyat az új Keke Rosberg és pont.

A Red Bull mögött Marcus Ericsson zárt a Sauberrel. A svájciaknak egész jól ment a verseny elején, aztán visszaestek. Mellesleg Ericsson egyre jobb lesz. Továbbra sem vezet látványosan, de futamok óta tartja a lépést Nasr-rel, gyakran jobb is nála. A svéd egy egészen ügyes védőjátékos, már-már Jarno Trullit idézi, akit ha meg akartak előzni, elé kellett kvalifikálni, úgy volt a legkönnyebb. 

Daniel Ricciardo és Felipe Massa versenye borzalmasan sikerült, miután egymással érintkeztek a start után, a majd' egykörös defektes vergődés miatt már el is ment a hajó. Közöttük végzett szegény Jenson Button. Meg lehet érteni, hogy a visszvonulás, a váltás gondolatával foglalkozik, de nagy kár lenne érte. Button tényleg egy olyan karaktere a mezőnynek, akit aztán komolyan lehetetlen nem kedvelni, nagy űrt hagyna maga után, ha távozna. 

Forrás: motorsport.com

 A Manor is érdekes. Múlt héten behozták Alexander Rossit, aki Szingapúrban maga mögé utasította Will Stevenst. Majd Suzukában ugyanez történt. Nem vagyok biztos abban, hogy a megfelelő versenyzőt cserélték le. Nyilván tiszta, hogy a dolog nem ilyen egyszerű, Stevens több támogatót hoz, mint Roberto Merhi, de ha csak a produkciójukat kéne összehasonlítani, a brit görbéje inkább lefelé ível a szezon eleje óta, míg a spanyolé felfelé haladt. Szocsiban Merhi visszatér (elvileg), ha Stevens előtt fog végezni, az intő jel lehet. 

Felipe Nasr pedig nem ért célba, de értékelték...

 

Szocsi következik, ami a tavalyi év totális mélypontja volt. Értékelhetetlen versenyt futottak ott, pont ezért engem sokkal jobban érdekel a Renault és a Haas várható bejelentése. A franciák, ha jönnek, vajon kire teszik a voksukat mondjuk Jolyon Palmer, Esteban Ocon vagy Jean-Éric Vergne közül? Palmer már ismeri a csapatot, vezetett sok szabadedzésen, de nem egy istenáldotta tehetség. Ocon talán az, de őt már felkarolta a Mercedes. Nem biztos, hogy a Renault gyár el tudja kérni tőlük. Vergne meg már a Ferrarihoz tartozik, de mellette szól, hogy Alain Prost protezsáltja, a Professzor pedig állítólag tulajdonrészt birtokol a Renault-ban. Természetesen vannak elég meredek elképzelések is, a legdurvább a Kvyat-Renault páros, hogy aztán esetleg Alonso érkezzen a Red Bullhoz...

Az amerikaiaknál egyszerűbb a helyzet. Ők már biztos, hogy jönnek (talán nem lesz egy újabb USF1-féle blamázs) és gyakorlatilag borítékolható, hogy Esteban Gutiérrez és Romain Grosjean vezet náluk.

Ami pedig még ezeknél is jobban érdekel, az a Red Bull (és Toro Rosso) fenyegetése a kiszállásról. A Mercedes motort fújhatják, ezután pedig csak a Ferrari marad. A csapatvezetés egyértelművé tette, hogy semmiféle kivételezésbe nem megy bele, a gyári csapattal megegyező elbánást várnak el vagy veszik a kalapot. 

Amikor Mateschitz úr megvette a nagyravágyó, de örökké szervezetlen Jaguart, csinált belőle egy trendi, nagyravágyó, de eredménytelen középcsapatot. Aztán lenyugodtak és a bejáratott Webberrel és az erre "tenyésztett" Vettellel leszüretelték a magukét. Ha nem jön össze a motorüzlet és négy autó dobbant, hiába jön a Haas, ki tudja, mi lesz a Manorral és...

A Forma-1 mezőnye az eddig is kevésről vállalhatatlanul kevésre zsugorodna, a sportág pedig könnyen úgy járna, mint az egyszeri dinoszaurusz, aki mire felfogta, hogy mégse kéne kihalni, már ki is halt.

 

Forrás: ibtimes.co.uk
Forrás: f1fanatic.co.uk

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rascasse-f1.blog.hu/api/trackback/id/tr247842506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MRNN_F1 · http://f1vitriol.blog.hu/ 2015.09.27. 11:03:31

Most én teszem fel a kérdést. hogy tudtál ennyit írni erről???

CheTamás · http://rascasse-f1.blog.hu 2015.09.27. 11:13:11

Jogos a kérdés, én magam sem értem. Sajnos Japán Nagydíjhoz méltatlan verseny volt.

Komojtalan 2015.09.27. 17:47:25

A legjobb volt a Ferrarinak hogy Alonso elment. Ha kap egy jó kocsit akkor lehet a leggyorsabb, de még ez sem biztos, viszont autót építeni nem tud. Az autókat persze a mérnökök tervezik, de azért része van Vettelnek is benne, hogy el tudja mondani mi az ami szerinte nem jó. Kapja a nagy pénzt és ezzel meg van elégedve.
süti beállítások módosítása